Atari Memories – Polish Version

No i jest 🙂

W koncu udalo mi sie dopiac swego i stworzyc nowy odcinek serii Atari Memories.  Tym razem jest to 10 minut obrazujących dokonania polskiej sceny gier komputerowych na komputery ATARI 🙂

Duzo czasu zeszlo od momentu kiedy zaczalem sie przymierzac do tego filmiku, a to glownie za sprawą porąbanych kodeków z którymi za cholerę nie mogłem dojść do porozumienia, a kazdy z nich mial swoje fochy, ktore dumnie mi prezentował 🙂

Łącznie uzbierałem materiał ze 109 gier, lecz nie wszystkie zdołałem wcisnąć do produktu finalnego. Wybrałem te lepsze tytuły, które charakteryzowały sie dobrą grywalnością, ciekawą grafiką, nowatorskim (jak na owe czasy) podejsciem do danego tematu, no i ogólnie pojętą miodnością.

Teraz, kiedy jestem w stanie obejrzec taką skondensowaną kompilację, mogę śmiało powiedzieć że jestem dumny z naszych polskich tytułów, ponieważ przegoniły one znaczną ilość zachodnich produktów. Szkoda tylko, że działo się to wszystko w czasach, kiedy o Atari został praktycznie juz tylko cien wspomnien,  a wszyscy Ci ktorzy na nim programowali, pochodzili z tej bardziej wschodniej częsci Europy 🙂 Krótko mówiąc, niewiele gier przedostało się na zachod, bo malo kto posiadal tam Atari 🙂

ROBBO, MISJA, FRED, LASERMANIA to jedne z produktow stajni L.K. AVALON, ktorym jakos udalo sie zaistniec w kapitalistycznym maglu, choc nie na dlugo. Ludzie zachwycali sie wtedy niesamowitym potencjałem, który tkwił w Januszu Pelcu, kiedy to jako 18-19latek napisał w 1989 roku grę o nazwie ROBBO. To byl majstersztyk – połączenie Boulder Dash’a, Lode Runner’a i Lord of the Orb.

Najbardziej niesmowitym dla mnie faktem było jednak wydanie gry/programu o nazwie ROBBO KONSTRUKTOR, umozliwiajacego tworzenie wlasnych zestawow plansz do gry ROBBO. To zmienilo (lub w zasadzie rozwinelo) u mnie sposob myslenia i radzenia sobie z roznymi zagadkami, ale przede wszystkim uswiadomilo, ze od dzieciaka uwielbialem tworzyc 🙂

Oki, zeby nie zanudzac, zapraszam na seans… Darmowy i dla kazdego najlepsze miejsce przed ekranem… Milego 🙂

2 thoughts on “Atari Memories – Polish Version

  1. glsh

    z ATARI to pamiętam tylko, że czekało się gdzieś pół godziny u kolegi jak się gra odpali, grało się 10 minut, potem kaseta się wkręcała i trzeba było wracać na obiad:) piękne czasy, te chwile niepokoju i wstrzymanych oddechów.

Skomentuj

